Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σχεδόν γίνει το κύριο τοπίο των καταναλωτών, δεν είναι καθόλου περίεργο πως το λιανικό εμπόριο έχει γίνει πάρα πολύ ανταγωνιστικό ιδιαίτερα και με τη χρήση των social media!
Στην ανάγκη για να ξεχωρίσουν οι επιχειρήσεις υιοθετούν και δοκιμάζουν αρκετά trends! Ένα από αυτά, είναι το live shopping που ήρθε για να μείνει! Δεν είναι ένα καινούριο trend καθώς στην Κίνα το χρησιμοποιούν από το 2000 περίπου.
Παρόλα αυτά, αποφασίσαμε να γράψουμε αυτό το άρθρο ώστε να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις που ακόμη το σκέφτονται ή δεν του έχουν δώσει και τόση σημασία, να αναγνωρίσουν τα οφέλη του και να το σκεφτούν σοβαρά.
Τι είναι το live shopping;
Το live shopping είναι η διαδικασία πώλησης/ αγοράς προϊόντων τα οποία παρουσιάζονται ζωντανά και σε πραγματικό χρόνο.
Με λίγα λόγια, το live shopping επιτρέπει στους θεατές να ψωνίζουν ενώ βλέπουν στις οθόνες τους το προϊόν, ζωντανά.
Πως λειτουργεί το live shopping;
Πολύ απλά οι επιχειρήσεις δημιουργούν ένα “live event” στην πλατφόρμα της επιλογής τους και ξεκινούν να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους.
Για να συμβεί αυτό, αρχικά θα πρέπει να έχουν χτίσει μια κοινότητα στους λογαριασμούς τους, να το ανακοινώσουν στους χρήστες και απλά να ανοίξουν το live stream όπου θα μιλούν με το κοινό και θα παρουσιάζουν τα προϊόντα τους πραγματικά σαν να βρίσκονται μέσα στο μαγαζί τους!
Ποια είναι τα οφέλη του live shopping;
Από την πλευρά των καταναλωτών, βασικό πλεονέκτημα είναι πως μπορούν να δουν πιο διαδραστικά τα προϊόντα, μπορούν να επικοινωνήσουν άμεσα σαν να μπήκαν πραγματικά σε ένα μαγαζί για ψώνια καθώς ενισχύεται και η εμπιστοσύνη τους προς την εκάστοτε επιχείρηση.
Είναι αλήθεια αλλιώς είναι να βλέπεις σε ζωντανή μετάδοση κάτι που θέλεις να αγοράσεις και αλλιώς σε μια φωτογραφία!
Από την πλευρά της επιχείρησης, το live shopping ενισχύει την προβολή και την αναγνώριση της. Παράλληλα, οικοδομούνται σχέσεις – στην ουσία ο καταναλωτής γνωρίζει πρόσωπα και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στην εμπιστοσύνη του. Τέλος, φυσικά το live shopping μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις.
Συνολικά, το live shopping μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα όπως:
- Αυξημένη αλληλεπίδραση πελάτη – επιχείρησης
- Καλύτερη εμπειρία χρηστών
- Περισσότερες πωλήσεις
Πλατφόρμες που εξυπηρετούν το live shopping και είναι εντελώς δωρεάν:
- Tik Tok
Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή βλέπουμε ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να υιοθετούν αυτή την τεχνική πωλήσεων για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, να αναγνωριστεί η επωνυμία τους καθώς και να αυξήσουν τις πωλήσεις.
Σε ποιες περιπτώσεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το live shopping;
- Για να παρουσιάσετε νέες collection
- Για να παρουσιάσετε εκπτώσεις & προσφορές σε σχετικές περιόδους
- Για να δείξετε έξυπνα τα προϊόντα σας – πχ εάν πουλάτε ρούχα και παπούτσια να δημιουργήσετε συνδυασμούς και να κάνετε προτάσεις σε live stream
- Να διεξάγετε live διαγωνισμούς με δώρα για τους θεατές
- Να κάνετε μεγαλύτερες εκπτώσεις κατά τη διάρκεια του live stream ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις κατακόρυφα!