Categories
Digital Marketing, Social media

Social media marketing: ποιο κανάλι να επιλέξετε;

Τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ, κάθε επιχείρησης. Η επιλογή του κατάλληλου social media, είναι ζωτικής σημασίας για επιτυχημένο social media marketing.

Σε αυτό το άρθρο, συγκεντρώσαμε τα πέντε πιο δημοφιλή social media κανάλια στην Ελληνική αγορά.  Παρακάτω, θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες μάρκετινγκ που μας προσφέρουν. Στο τέλος, θα έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα, σε ποια πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας ώστε να πετύχετε τους επιχειρηματικούς στόχους σας.

social media marketing - Ποιο κανάλι να επιλέξετε

Ας ξεκινήσουμε την ανάλυσή μας…

Facebook – Social Media Marketing

To Facebook είναι το κανάλι με τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα. Όσο και αν σε κάποιους “δε γεμίζει” το μάτι, οι επαγγελματίες marketeers ξέρουμε πως όταν πρόκειται για social media marketing το Facebook είναι must.

Τα χαρακτηριστικά του Facebook : 

  • Πάνω από 2,8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως
  • Facebook groups: Χιλιάδες groups με διαφορετική θεματολογία – μπορείτε να βρείτε που συχνάζει ο υποψήφιος πελάτης σας
  • Facebook page: Επιχειρηματικές σελίδες όπου μπορείτε να επικοινωνείτε το μήνυμά σας
  • Facebook messenger: άμεση επικοινωνία με τους πελάτες σας

Δυνατότητες Facebook μάρκετινγκ: 

Το Facebook, προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες στο θέμα των διαφημίσεων. Λεπτομερής στόχευση ενδιαφερόντων και δημογραφικών είναι μερικές από αυτές. Διαφορετικά formats διαφήμισης καθώς και διαφημίσεις για κάθε στόχο που θέλετε να πετύχετε.

  • Brand awareness: Αύξηση αναγνώρισης της επωνυμίας μέσω αναρτήσεων και διαφημιστικών ενεργειών
  • Lead Generation: Συλλογή υποψήφιων πελατών για τις υπηρεσίες, μέσω φορμών επικοινωνίας
  • Conversions Sales: Πωλήσεις προίοντων απευθείας προς το eshop σας

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα οφέλη που μπορεί να μας παρέχει αυτό το κανάλι!

Instagram – Social Media Marketing

To Instagram, family app του Facebook, αποτελεί αυτή τη στιγμή το αγαπημένο social media application των Ελλήνων. Μάλιστα, να πούμε πως περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες βρίσκονται στην πλατφόρμα. Το Instagram είναι μια visual πλατφόρμα που σημαίνει ό,τι αγαπάει την αισθητική.

Τα χαρακτηριστικά του Instagram : 

  • Instagram posts: Πολλά και διαφορετικά formats για δημιουργία ποικιλίας περιεχομένου. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε, να ενημερώσετε αλλά και να διασκεδάσετε το κοινό σας, δίνοντας τη δυνατότητα, πραγματικά να γνωρίσουν την επιχείρησή σας
  • Instagram stories: Σύντομο περιεχόμενο που εξαφανίζεται μετά από 24 ώρες, ιδανικό για την προβολή και προώθηση προσφορών και behind-the-scenes στιγμών.
  • Instagram Reels: Σύντομα βίντεο που μπορείτε να δημιουργήσετε πολύ εύκολα με στόχο να προσελκύσετε άμεσα ενδιαφερόμενους
  • Instagram Lives: live αναμετάδοση, χρησιμοποιείται για free webinars, συζητήσεις αλλά και Live shopping, μια καλή ευκαιρία για ζωντανή αλληλεπίδραση με το κοινό
  • Διαφημίσεις Instagram: Στοχευμένες διαφημίσεις μέσω του Facebook με τις ίδιες δυνατότητες

Δυνατότητες Instagram μάρκετινγκ :

  • Visual Branding : δυνατότητα ανάδειξης της ταυτότητας   & προώθησης του brand μέσω υψηλής ποιότητας περιεχομένου
  • Influencer Marketing : δυνατότητα συνεργασίας με influencers για έκθεση σε μεγαλύτερα κοινά
  • User Generated Content : δυνατότητα παρότρυνσης των χρηστών να δημιουργήσουν περιεχόμενο για το Brand με στόχο το awareness και πωλήσεις
  • Community Building : δυνατότητα δημιουργίας μιας ενεργής κοινότητας γύρω από την επιχείρηση

Οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες στο Instagram είναι ατελείωτες αρκεί να ακολουθείτε με συνέπεια μια σωστά δομημένη στρατηγική.

Η επιτυχία στο social media marketing δεν είναι απλά θέμα παρουσίας, αλλά στρατηγικής. Επιλέξτε το κατάλληλο κανάλι, προσελκύστε το σωστό κοινό και δημιουργήστε αυθεντικές συνδέσεις που θα ενισχύσουν την επιχείρησή σας. Σε καμία περίπτωση μη ξεχνάτε ότι έχετε να κάνετε με ανθρώπους!

Tik Tok – Social Media Marketing

To Tik Tok κατάφερε και έβαλε στη ζωή μας, το βίντεο και το ωμό περιεχόμενο. Έφερε τεράστια ανατροπή στον τρόπο που καταναλώνουμε περιεχόμενο και στον κόσμο του digital marketing. Μια πλατφόρμα σύντομων κάθετων βίντεο που συνεχώς εξελίσσεται. Εξαιρετικά δημοφιλές στο gen z κοινό αλλά και σε ηλικίες που δε θα περίμενες να δεις μέσα σε ένα app. Η πλατφόρμα θαύμα, με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως.

Τα χαρακτηριστικά του Tik Tok : 

  • Vertical Video : γρήγορα βίντεο με “ωμή” προσέγγιση – εύκολη δημιουργία, έως 10 λεπτά διάρκεια – ιδανικό για δημιουργία ενδιαφέρον περιεχομένου
  • Trends : μεγάλες πιθανότητες να πάει viral το περιεχόμενό μας  *θέλει προσοχή όμως
  • Tik Tok διαφημίσεις : διαφημιστικές δυνατότητες για πωλήσεις  *θέλει προσοχή στο είδος του περιεχομένου

Δυνατότητες Tik Tok μάρκετινγκ:

  • Viral μάρκετινγκ: Ιδανικό κανάλι για ανατρεπτικό περιεχόμενο που έχει πολλές πιθανότητες να γίνει viral
  • Brand awareness: Αλγόριθμος και λειτουργίες που μπορούν άμεσα να βοηθήσουν σε μεγάλη  αναγνωρισιμότητα
  • Engagement: Ιδανικό κανάλι για αλληλεπίδραση και γεφύρωση ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ επιχείρησης –  καταναλωτών
  • Live Streaming : εξαιρετικό εργαλείο για Live shopping και όχι μόνο

Το Tik Tok αποτελεί ένα δημιουργικό κανάλι με αρκετές ευκαιρίες. Κατά την άποψή μας δεν παύει αυτή τη στιγμή να είναι συμπληρωματικό και όχι κύριο κανάλι για μια επιχείρηση. Αυτό βέβαια, δεν το κάνει λιγότερο σημαντικό σε μια στρατηγική.

Youtube – Social Media Marketing

To Youtube είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο στον κόσμο. Εκτός των βίντεο αποτελεί και μια μεγάλη μηχανή αναζήτησης . Προσφέρει άπειρες δυνατότητες που, σίγουρα δε μπορούμε να αναλύσουμε σε λίγες γραμμές. Το σίγουρο είναι πως αποτελεί μια σημαντική πλατφόρμα ψυχαγωγίας αλλά και εκπαίδευσης. Μάλιστα, όλα τα ενδιαφέροντα υπάρχουν στο youtube!

Τα χαρακτηριστικά του Youtube :

  • Channels & Subscriptions: Δημιουργία καναλιών και συλλογή συνδρομητών, επιτρέποντας στα brands να δημιουργήσουν μια πιστή βάση θεατών. Οι συνδρομητές ειδοποιούνται κάθε φορά που ανεβαίνει νέο περιεχόμενο, αυτό ενισχύει την αλληλεπίδραση και την επανάληψη της επισκεψιμότητας.
  • Live Streaming: Δυνατότητα ζωντανής μετάδοσης για άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό,  προσφέροντας real-time εμπειρίες όπως Q&A sessions, webinars, και reviews προϊόντων.
  • YouTube Analytics: Παροχή λεπτομερών αναλύσεων για την απόδοση των βίντεο και τη συμπεριφορά των θεατών.
  • Youtube Monetisation: δυνατότητα κερδών από τα βίντεο στο youtube, κέρδη από διαφημίσεις , subscriptions και άλλα.
  • Youtube shorts: συντομα βίντεο σε φιλοσοφία Tik Tok, επιτρέπουν τη δημιουργία awareness και πιθανότητες να γίνουμε viral.

Δυνατότητες Youtube μάρκετινγκ: 

  • Educational content: η πλατοφόρμα ενδείκνειται για την παροχή εκπαιδευτικού περιεχομένου. Ιδανική πλατφόρμα για how- to videos , για οδηγούς και προτάσεις υπηρεσιών, εμπειριών και προϊόντων .
  • SEO : Βελτίωση της ορατότητας στα αποτελέσματα αναζήτησης μέσω βίντεο, χάρη στην ιδιότητα του YouTube ως δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google. Τα βίντεο μπορούν να κατατάσσονται υψηλά τόσο στο YouTube όσο και στη Google, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα μιας επωνυμίας.
  • Community Building : ιδανικό κανάλι για δημιουργία κοινότητας ειδικότερα για personal brands
  • Influencer Marketing: ιδανικό για συνεργασία με Influencers και creators για έκθεση των προιοντων – υπηρεσιών σας σε μεγαλύτερα στοχευμένα κοινά .

Το Youtube προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες σε όσους το ακολουθούν καθώς μπορεί να γίνει ακόμη και μια καλή πηγή εισοδήματος. Παρόλα αυτά, χρειάζεται αρκετή αφοσίωση, επαγγελματικό εξοπλισμό και καλό video – edit. Εάν θέλετε να “μπείτε” στο youtube , ξεκινήστε με τα shorts που δουλεύουν με τη φιλοσοφία Tik Tok.

Ο χρόνος που περνούν οι Έλληνες στα social media ημερησίως είναι για το Facebook, 1-2 ώρες (34%), 2-4 ώρες (30%) και 4+ ώρες (25%). Για το Instagram 1-2 ώρες (28%), 2-4 ώρες (41%) και 4+ ώρες (22%). Για το TikTok 1-2 ώρες (18%), 2-4 ώρες (42%) και 4+ ώρες (38%)

Πηγή Underwriter

LinkedIn – Social Media Marketing

Το LinkedIn, είναι η μεγαλύτερη επαγγελματική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Μετράει πάνω από 700 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Ιδρύθηκε το 2002 και έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ δυνατό εργαλείο για κάθε επαγγελματία και επιχείρηση που επιδιώκουν να ενισχύσουν την επαγγελματική τους φήμη.

Χαρακτηριστικά του LinkedIn: 

  • LinkedIn Learning: προσφέρει μια μεγάλη γκάμα εκπαιδεύσεων με τις πιο ενημερωμένες γνώσεις.
  • LinkedIn Company pages: εταιρικές σελίδες για την προώθηση προϊόντων / υπηρεσιών αλλά και την προσέλκυση πιθανών εργαζομένων – ταλέντων.
  • LinkedIn Groups: επαγγελματικές κοινότητες που προσφέρουν ευκαιρίες γνώσεις, δικτύωσης κτλπ .
  • Διαφημίσεις LinkedIn: δυνατότητα στοχευμένων διαφημίσεων, βάση επαγγελματικών χαρακτηριστικών όπως βιομηχανία, τίτλος εργασίας κτλπ .

Δυνατότητες LinkedIn μάρκετινγκ: 

  • Β2B marketing: το επαγγελματικό κοινό της πλατφόρμας είναι ιδανικό εάν θέλετε να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε άλλες επιχειρήσεις.
  • Thought Leadership: διαμοιρασμός επαγγελματικού ενδιαφέροντος περιεχομένου, ώστε να τοποθετηθείτε ως ηγέτης στον κλάδο σας.
  • Networking: ενίσχυση των επαγγελματικών σχέσεων μέσω της αλληλεπίδρασης με άλλους επαγγελματίες και εταιρίες.

Αναμφίβολα, το LinkedIn είναι η ιδανική πλατφόρμα για όσους οι πελάτες τους είναι άλλες επιχειρήσεις ή η buyer persona τους είναι άνθρωποι με χαρακτηριστικά επαγγελματία. Παράλληλα, προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες ανάδειξης των επαγγελματιών που θέλουν να χτίσουν το Personal brand τους. Τέλος, βοηθά στην ανεύρεση εργασίας. Μη το παραλείπετε από τη στρατηγική σας εάν σας αφορά κάτι από τα παραπάνω.

Συμπέρασμα: Social media marketing – ποιο κανάλι να επιλέξετε;

Συμπερασματικά, η επιλογή του κατάλληλου social media channel, εξαρτάται από τους στόχους σας, το κοινό που στοχεύετε, τη φύση και το στάδιο της επιχείρησής σας. Κάθε κανάλι, προσφέρει πολλές και σημαντικές δυνατότητες που μπορούν να ενισχύσουν την παρουσία σας στο διαδίκτυο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι η σωστή επιλογή καναλιού ή καναλιών και το στήσιμο μιας αποδοτικής στρατηγικής σε καθένα από αυτά.

Στη wesocial, μπορούμε να σας καθοδηγήσουμε στην επιλογή και την αξιοποίηση των κατάλληλων καναλιών για να επιτύχετε τους στόχους σας και να μεγιστοποιήσετε τα αποτελέσματα και τη φήμη της επιχείρησής σας! Επικοινωνήστε απλά μαζί μας! 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *